תחזוקת מעלית בבית משותף
חושך, תא קטן ודלת סגורה הרמטית – אוי לא, נתקעתם במעלית – השאלה האמיתית היא האם אתם נלחצים או משנסים מותניים ומתחילים לפעול. לא הצלחתם לצלצל לחברת המעליות, מה עושים עכשיו? מצלצלים בפעמון ומקווים שאחד השכנים ישמעו אתכם ויתקשרו לחברת המעליות שתחלץ אתכם. איך כל הסרט הזה שלפניכם קשור לתחזוקת המעלית?
תחזוקת מעלית – מה התדירות הנדרשת לפי חוק?
ענף המעליות בארץ מפוקח באמצעות מנהל הבטיחות במשרד הכלכלה. הממונים על בטיחות המעליות הם בודקים מוסמכים מטעם משרד הכלכלה שמתפקידם לבצע בדיקת בקרה אחת ל-6 חודשים.
משרד העבודה וועד הבית יקבלו בתום הבדיקה דוח בשם “תסקיר בדיקה”. באחריות משרד העבודה לבחון שועד הבית אכן פועל לביצוע הבדיקות התקופתיות והתיקונים שנדרשו בהתאם לתסקיר.
חשוב לדעת: ליקויים בטיחותיים המתגלים בבדיקה עשויים לגרום להוצאת צו בטיחות האוסר על שימוש במעלית מטעם משרד הכלכלה, זאת עד לתיקון המעלית וביצוע בדיקה מחדש.
מה חובה לעשות על פי חוק במעליות הבניין שלכם?
על פי חוק חובה לבצע בדיקת מהנדס אחת לחצי שנה. עוד, קיימות פעילויות תחזוקתיות שמתבצעות על ידי חברת המעליות, כל מספר שבועות או חודשים.
נוסף על פעילות התחזוקה הרגילות שמתבצעות, על כל חברת מעליות לספק שירות היענות לחילוץ לכודים במעלית 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע. זמן ההגעה לצורך החילוץ לא יעלה על שעה ממועד הקריאה.
תחזוקת מעלית – בעיות נפוצות
- בלמים שחוקים ועצירה שאינה מתואמת עם שפת רצפת הקומה.
- רעידות מעלית בזמן נסיעה.
- עצירה בזמן נסיעה.
- מעלית תקועה בקומת קרקע.
- סגירת דלתות המעלית ללא התחלת נסיעה.
מי אחראי על תחזוקת המעלית?
מעלית נחשבת כרכוש משותף של כלל דיירי הבניין. מקובל לטעות ולחשוב כי חברת מעליות בעלת אחריות תפעולית על בניין מסוים נדרשת לטפל במעלית והיא בעלת האחריות הבלעדית עליה. חשוב לדעת כי במקרים בהם אירע נזק למעלית כתוצאה מחבלות, נזקי מים או שריפה וחברת המעליות נדרשת לביצוע תיקון שאינו כלול במסגרת תחזוקת המעלית על פי הסכם קובע מראש, ההחלטה והתשלום על הפעולה יהיו באחריות הדיירים או בעזרת ועד הבית או בעזרת חברת התחזוקה שיש לאותו הבניין.
אז למה עדיף חברת ניהול לבניין במקרה של תחזוקת המעליות?
ברגע שנתתם את המושחות לחברת ניהול לבניין, ככה תוכלו לדעת שכל דבר שקורה בבניין מטופל על הצד הטוב ביותר – בייחוד המעליות.
כל בקשה שתהיה בנוגע למעליות תוכל להיות מטופלת בהקדם האפשרי ללא בירוקרטיה מיותרת – ולכן זו הבחירה הנכונה בבניין עם מעלית.
מה כוללת תחזוקת מעליות?
בבדיקת מעלית יכלול הטכנאי אזורים רבים בבית המשותף לרבות:
- גג המעלית
- פיר המעלית
- המסילות
- חדר המכונות
בנוסף, יבצע הטכנאי בדיקה האם המעלית עוצרת בכל הקומות והאם כל מערכות הפעילות פועלות כסדרן.
בסיום בדיקת תחזוקת מעלית על המעלית להיות תקינה לחלוטין בפעולה ובעצירה, פועלת בלי רעשים מיותרים ולא נושאת כל סיכון להפסקת פעילות באמצע השימוש.
תחזוקת מעליות עם חברת ניהול לבניין – 100% שירות
לסיכום, אין ספק שתחזוקת המעלית היא אחריות של דיירי הבניין כולו וחשוב לשמור על התנהלות תקינה במעלית, אך יש גם חשיבות גבוהה לבחירת חברת התחזוקה הנכונה וזאת מכיוון שיש לפחות 5 סוגים של בעיות נפוצות שעלולות להתרחש באופן טבעי, עקב בלאי ושחיקה. חברת תחזוקה איכותית תדאג לסייע גם בשעות הקטנות, בכל ימות השנה ותגיע תוך שעה לחילוץ! היא תדאג למכלול המעלית וכמובן לביצוע בדיקת מהנדס אחת לחצי שנה! אל תתפשרו על פחות מזה – הביטחון והבטיחות שלכם הם מעל הכל.